Pomidor – właściwości odżywcze i witaminy

Pomidor – właściwości odżywcze i witaminy

Czerwone, pachnące i soczyste – właśnie takie są pomidory. Możemy jeść je w postaci surowej, duszonej, marynowanej, a nawet kiszonej. Każdy znajdzie coś dla siebie. Poznaj pomidor – właściwości odżywcze i zawarte w nim witaminy.

 Pomidory – Witaminy i minerały:

Pomidory warto wprowadzić do codziennego jadłospisu nie tylko ze względu na smak, ale i właściwości odżywcze. Ich regularne spożywanie przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Zawiera on takie składniki mineralne, jak miedź, żelazo, magnez, mangan, cynk, sód oraz potas. Pomidor jest doskonałym źródłem kwasu foliowego oraz likopenu, czyli najsilniejszego antyutleniacza. To właśnie dzięki temu barwnikowi pomidory mają taki piękny czerwony koloPomidor - właściwości odżywczer. Nie ginie on podczas obróbki termicznej. Badania wykazują, że likopenu jest nawet 2 razy więcej w przetworzonych pomidorach, niż w świeżych owocach. Pomidor zawiera także dużą porcję witaminy C. Spory pomidor może zaspokoić nawet 60 procent dziennego zapotrzebowana ludzkiego organizmu na tę witaminę. Ponadto zawiera witaminy z grupy B oraz witaminę K i E. Warto wiedzieć, że w 100 g pomidora jest jedynie 15 kcal. Równie ważne jest to, że w ponad 90 procentach składają się z wody.

 Pomidory – Właściwości odżywcze i lecznicze:

Dzięki zawartości likopenu pomidor wpływa na opóźnienie procesów starzenia i unieszkodliwia wolne rodniki. Natomiast  kwas chlorogenowy i kwas p-kumarynowy to związki, które hamują powstawanie rakotwórczych nitrozamin. Pomidor zmniejsza ryzyko pojawienia się nowotworów płuc, piersi oraz komórek nowotworowych endometrium. Przeciwutleniacze znajdujące się w pomidorach chronią przed zawałem serca, a także rozwojem miażdżycy. Zawartość potasu wpływa na obniżenie ciśnienia krwi. Pomidory to także doskonałe źródło dobrego cholesterolu – Czytaj  – ŹRÓDŁA DOBREGO CHOLESTEROLU HDL 

Pomidory – Wskazania:

Niskokaloryczność pomidora jest idealna dla osób będących na diecie. Można jeść je bez obawy o zbędne kilogramy. Dzięki sporej dawce witaminy C codzienne spożywanie pomidorów wpływa także korzystnie na wzmocnienie odporności, naczyń krwionośnych, jak i ich dotlenienie. Dlatego też są one wskazane dla osób cierpiących na choroby układu krążenia czy nerek. Dobry wpływ pomidora obserwuje się także u osób zmagających się z cukrzycą. Ostatnie badania wykazały, że pomidor to dobry antydepresant, więc warto go wprowadzić do jesienno-zimowej diety, zwłaszcza, gdy dopadnie Cię chandra. Jeśli chcesz zachować zdrowie i młody wygląd, sprawdź, co potrafi pomidor.

Otrzymuj prosto do Twojej skrzynki informacjeo nowym artykule. Pamiętaj Twój adres e-mail nigdy nie zostanie udostępniony.
GardenPharm

Cholester to suplement diety, którego składniki (zwłaszcza monakolina K z fermentowanego czerwonego ryżu oraz sterole roślinne) wspomagają działanie układu krwionośnego, miedzy innymi poprzez utrzymanie cholesterolu na prawidłowym poziomie.

Podobne posty
Komentarz ( 1 )
  1. Inka
    2015/02/09 at 10:08
    Reply

    kocham pomidory 😀 sa takie pyszne. pomidor z cebulka na swiezej buleczce to cos czemu nie moge sie oprzec haha

Zostaw odpowiedź
*